Facebook Tlf. +47 638 20 200 | Epost :

Allmenn Tannbehandling

Tilbudet vårt dekker alle dine behov for vanlig tannbehandling.

Du kan selv velge fyllingstype, for eksempel hvite fyllinger, keramikk eller gull. Mange ønsker å skifte ut gamle amalgamfyllinger, og vi har mange alternativer å foreslå. Dersom det er så mye borte av en tann at det vil være lite holdbart med en vanlig fylling, kan det ofte være behov for et porselensinnlegg eller en krone. Hvis du mangler tenner, kan det bli aktuelt med bro, implantat eller avtagbare løsninger.

Annen behandling

Vi utfører også rotfylling, fjerning av visdomstenner, estetisk tannbehandling, amalgamsanering samt behandling av hodepine-/migreneplager som skyldes tanngnissing.

Tanngnissing

• Lider du av smertefulle og ømme kjever?
  • Er tennene dine ømfintlige og følsomme?
  • Våkner du om morgenen med stiv nakke?
  • Er du plaget av intensiv og tilbakevendende spenningshodepine, migrene eller morgenhodepine?

Bittskinne – er løsningen!

Løsningen på tanngnissingsrelaterte problemer heter bittskinne og er en gjennomsiktig, myk skinne som festes til tennene i overkjeven.

Har tannpressing noe med hodepine å gjøre?

4 av 10 nordmenn presser eller gnisser tennene mens de sover. Dette gir intensive muskelsammentrekninger, som igjen fører til smerte i omliggende vev, ledd og muskler. Det negative mønsteret brytes ved hjelp av en bittskinne, som reduserer presset og dermed fjerner den umiddelbare årsaken til smerten. Også personer som har migrene, men som er helt uten øvrige symptomer, kan med fordel benytte seg av en bittskinne. Lider du av kronisk hodepine eller migrene, presser du helt sikkert tenner med en ekstrem muskelanstrengning som følge. Ettersom det skjer ubevisst, vil årsaken til hodepinen ofte gå ubemerket hen både hos lege, tannlege og til og med deg selv.

Hvordan hjelper bittskinnen meg til å bli bedre?

Bittskinnen benyttes når du sover. Den utnytter en refleks hos mennesket som forhindrer kraftig sammenbitt av kjeven når tennene støter på noe. Dermed unngår du muskelsmerter, ømme kjever og ledd, stiv nakke og følsomme tenner. I tillegg forebygger du ulike typer hodepine.

Er behandlingen godkjent og testet?

Bittskinne er benyttet med overveldeldende positive resutater på flere hundre tusen pasienter. Behandlingen dekkes av NAV.

Vi vil snakke med deg!